Cum am ajuns in CIPRU dintr-o greseala

Cum am ajuns din greseala in Cipru

Da! In Cipru am ajuns dintr-o greseala.

Initial, cautam un sejur avantajos in Grecia cand, au inceput ofertele catre Cipru sa apara la sugestii. Informandu-ne despre potentialul turistic al insulei am zis pana la urma “de ce nu”. Si asa am ajuns sa facem un sejur superb, relaxant si ieftin in tara-insula cu capitala divizata.

Plaja in Cipru

Bine de stiut

Inainte de a alege un concediu in Cipru este bine de stiut ca nu doar capitala este impartita in doua, ci intreaga tara. O parte este condusa ce cipriotii-turci(cea de Nord), in timp ce cea de-a doua jumatate este condusa de cipriotii-greci. Este important ca si turisti sa stim aceste lucruri pentru dintr-un singur motiv: ce este valabil in una din regiuni este posibil sa nu fie valabil si in cealalta. Spre exemplu daca vrem sa trecem din partea greaca in cea turca trebuie viza.

Noi nu am intampinat probleme de niciun fel in acest sens (nici nu stiam treburile astea, le-am aflat acolo), dar e bine sa fie cunoscute. Am aflat acest aspect cand am inchiriat o masina. Cei de la inchirieri ne-au informat ca nu avem voie sa trecem cu masina in partea turca si ca asigurarea masinii nu e valabila si acolo. Inchirierea unei masini va recomandam si voua daca doriti sa vizitati si obiectivele turistice nu doar sa leneviti la plaja. Scump nu este, numai ca trebuie sa aveti o garantie de 1000E de card.

Citeste si: LUGGAGE HERO sau cum sa nu mai caram bagajele dupa noi in calatorii

Cel putin atat a fost in cazul nostru pentru ca am ales sa inchiriem de la o firma cunoscuta. Evident se pot inchiria masini si de la firme locale cu mult mai putini bani blocati pe card. Dar asta tine de fiecare. Acesti bani nu vor fi folositi sau opriti de firma de inchirieri, ci se blocheaza pe card pentru a fi folositi in cazul in care se intampla ceva aiurea cu masina.

Costuri

Orasul in care am stat in Cipru este Paphos. Aici, pe langa relaxarea la plaja, am gasit si numeroase obiective turistice, unele mistice, altele mai putin mistice, dar care fac parte din istoria insulei.

Noi am stat 6 zile in Cipru si credem ca e o perioada suficienta atat pentru lenevit la plaja cat si pentru vizitat. Biletele de avion sunt relative ieftine, astfel ca am cheltuit 90E de persoana dus-intors.

Preturi pe plaja

Plajele sunt superbe, deloc aglomerate si cu preturi foarte accesibile. Spre exemplu pretul unui sezlong pe toata ziua este de 2E. O bautura racoritoare sau bere costa 2E iar la restaurantele de langa plaja se mananca pe saturate (portiile sunt extrem de mari in opinia mea) cu 10-15E de persoana. In functie de ce alegeti sa mancati. Ca si zona de plaja am ales in mare parte a timpului Coral Bay.

Este foarte cunoscuta, dar noi am ales-o pentru ca era aproape de zona in care am fost cazati. Intr-una din zile, cand am hotarat sa exploram zona cu masina am ajuns (nu stim cum) intr-un golfulet superb in care am putut sa facem si baie. Nu am intalnit nici urma de turist iar zona era extrem de salbatica. Eram numai noi si marea.

Cazarea in Cipru

Cazare Cipru

Noi am optat pentru inchirierea unui apartament. Mi se pare mult mai comod in apartament decat in camera de hotel si ai mai multe avantaje: masina de spalat, aragaz, spatiu mai mult. Apartamentul nostru era compus din 2 camere duble si un living imens. Pentru cele 5 nopti de cazare am platit in jur de 250E. Este totusi de mentionat ca noi nu am gasit cafeaua in magazine si stand in apartament aveam nevoie de cafea dimineata. Ne-am tot invartit, am intrebat si vanzatoarea unde am putea gasi cafeaua normala, dar oamenii nu stiau despre ce vorbim. Cafeaua la ei este ceea ce noi numim ness, asa ca nu veti gasi cafea macinata acolo (prea usor cel putin).

Obiectieve turistice

Ca si obiective turistice in zona Paphos nu trebuie sa ratati Stanca Afroditei. Aici, se spune, ca a luat nastere frumoasa Afrodita din spuma marii. Legenda spune, ca este bine sa ne scaldam in aceste ape deoarece vom avea parte de multi ani de frumusete si tinerete. Noi nu am facut acest lucru pentru ca in ziua aceea batea foarte tare vantul iar marea era agitata. Intr-adevar, din cauza valurilor se crease o spuma superba, destul de densa si intr-o cantitate considerabila la tarm.

Golful ascuns 5

Tot in ziua in care am descoperit golful am realizat ca am mai bifat un obiectiv turistic de pe lista noastra. Sea caves sau Pesterile din mare sunt niste sapaturi imense in stanci cu o lungime de pana la 80 m care pot fi vizitate pe jos nefiind inundate cu apa.

Citeste si: Cum am vizitat o tara cu doar…4 lei dus-intors

Mormintele regilor, un alt obiectiv de vazut aici care face parte si din patrimonial UNESCO este un sit archeologic in care nu, nu se gasesc morminte ale regilor dupa cum ii sugereaza denumirea, ci mormintele aristocratilor si ale altor oficiali ai zonei.

atractii istorice in Cipru

Portul orasului este unul din cele mai vechi porturi ale Ciprului si clar merita vizitat. Chiar langa port puteti vizita si Parcul arheologic din Paphos in care se gasesc exponate din ere preistorice pana in perioada medievala. Tot in zona portului am gasit si Castelul din Paphos. Este o fortificatie construita pe apa care a avut rolul de-a lungul timpului de fort bizantin, cetate, inchisoare si depozit de sare.

Mancarea

In cee ce priveste mancarea din Cipru, parea mea este ca e cea mai gustoasa din toate tarile pe care le-am vizitat pana acum. Bucataria este destul de variata, astfel incat veti gasi atat fructe de mare cat si mancare gatita. Stilul britanic si-a pus amprenta si asupra bucatariei astfel incat, la majoritatea restaurantelor veti gasi celebrul English Breackfast, micul-dejun specific britanic, dar si alte feluri de mancare britanica. Se stie faptul ca Cipru a fost colonie britanica, asa ca sa nu va mire acest lucru sau faptul ca masinile au volanul pe dreapta. Noi am ramas un pic cu gura cascata uitandu-ne la masinuta cu volanul pe dreapta, dar ne-am acomodat cu condusul ei cam intr-o zi(mai dificil a fost in sensurile giratorii 🙂 ).

Ceea ce a ramas foarte bun urma colonizarii britanice este faptul ca majoritatea locuitorilor vorbesc limba engleza. Foarte bine chiar, asa ca ne-a fost foarte usor sa ne intelegem cu ei.

Meze cipriot

Pentru cina sau pranz recomandam clar MEZE. E o combinatie de fructe de mare, gen cate putin din fiecare, cu fel si fel de sosuri, unul mai bun ca celalat. Sa stiti doar ca putinul la ei nu este la fel ca putinul de la noi. Portiile sunt gigantice. Am mancat 4 persoane pe saturate si a mai si ramas. Acest Meze se gaseste la majoritatea restaurantelor de pe faleza.

Daca doriti mancare 100% cipriota va recomandam totusi restaurantul Famagusta. Este o taverna micuta, localizata de o straduta micuta, despre care noi am aflat de la localnici. Acolo am fost de cele mai multe ori sa mancam. La servire ne-a intampinat un batranel dragut care de altfel este si bucatar si patron si barman. Mancarea este incredibil de gustoasa si foarte accesibila ca si pret.

In ceea ce priveste deserturile am optat pentru cele de la tarabele de pe faleza si la cele traditionale gasite in patiseriile din supermarketuri.

Golf in Cipru

Asadar, daca va doriti o vacanta ieftina, atat cu plaja cat si cu istorie si obiective turistice noi va recomandam din suflet Cipru. Pentru noi a ramas locul unde ne vom intoarce atunci cand cautam liniste, oameni faini si mancare bunaaaaaa.