Lacurile de la Belin. Scurtă prezentare

lacurile de la belin chira de balta

La pescuit pe lacurile de la Belin

Comuna Belin (în dialectul săsesc Bleimenderf, în germană Blumendorf, Boellen, în maghiară Bölön, Kisbölön, Középbölön, Nagybölön) este o comună din Județul Covasna atestată documentar încă din anul 1334.

Desi auzisem de ea, nu am apucat să o vizităm până acum.

Am ajuns să o descoperim la invitația unor prieteni de a ne alătura unei partide de pescuit la lacurile de aici.

Lacurile sunt amplasate în imediata vecinătate a  comunei Belin, la doar 15km de Brașov și 30 de km de Sf- Gheorghe.

Belin 1

Lacurile de la Belin – Perfecte pentru bird watching si relaxare

Ne-am pus în mișcare  din Brașov dis-de-dimineață (că doar așa se pleacă la pește). Știind că nu suntem pescari prea înverșunați, preventiv am luat și drona la noi și bine am făcut. Nu pentru că nu am prins pește ci pentru că frumusețea locului și bogăția biodiversității ne-a facut repede să uităm de pescuit și să ne îndreptăm atenția asupra multitudinii de păsări aflate în zona lacurilor. Am reușit să identificăm rațe sălbatice, egrete mici și mari, un corcodel, chiră de balta, lebede, stârci cenușii, berze, o familie de lișițe, găinuși de baltă si, pret de câteva clipe o micuță minuniță (sau cucuvea – încă nu am reușit să o identificăm).

Citește și:

După ce am cerut aprobarea pentru a ridica drona nu ne-am mai putut opri din survolat zona decât când am rămas fără baterii. Câțiva pescăruși s-au arătat interesați de dronă, dându-i târcoale. Nu s-au apropiat însă prea mult, zbârnâitul motoarelor tinându-i la o distanță sigură. Filmulețul îl puteți vedea mai jos.

Abonați-vă la canalul nostru de Youtube folosind butonul de mai jos:

În general păsările nu s-au arătat prea speriate de prezența dronei dar nici noi nu am dus-o prea aproape știind că este perioadă de cuibărit. Pentru a surprinde cadre apropiate cu acestea am folosit tele-obiectivul camerei foto.

Zona este ideală pentru cei care iubesc ’’bird watching-ul’’. Dar să revenim la pescuit

Pescuitul pe Lacurile de la Belin

Acolo sunt 3 lacuri (noi am stat pe primul – New Carp Lake & Balta cu Movile), aflate unul lânga altul. Sunt lacuri cu plată. Tariful este de 50 de lei pentru 12 de ore si 80 de lei pentru 24 de ore. Lacul este destul de bogat în pește, aici existând crap, amur, stiucă, somn, caras și plătică.

Putem reține gratuit 1kg de crap sau caras la biletul de 12 ore și 3 kg la cel de 24 de ore. Surplusul se plătește cu 20 lei/kg de crap și 10 lei /kg de caras sau plătică.

Din regulamentul laculurilor de la Belin am aflat că putem reține exemplarele de crap între 1 și 3 kg. Dacă prindem exemplare mai mari, le vom elibera necondiționat. De asemenea este interzisă reținerea amurului, indiferent de dimensiune și greutate.

Mai multe detalii despre regulile efective de pescuit puteți afla de pe pagina lor de Facebook unde este prezentat regulamentul complet.

crap prins pe lacurile de la belin

Ne-a plăcut foarte mult faptul că lacul de la Belin pe care am stat era foarte curat. Nu am găsit pe jos ambalaje, chiștoace, sticle sau altele. Sunt și foarte multe coșuri de gunoi. Cam din 50 in 50 de metri. Am observat, de asemenea că sunt și suficiente toalete.

Locurile de la Belin sunt foarte fain amenajate și destul de aerisite. Fiecare pescar are loc lejer cu 4 bețe (maximul permis de regulament) fără a-și încurca vecinii. Nu are rost să mai menționăm ca o condiție esențială este aceea de a lansa în fața parcelei de pescuit pentru că altfel, oricât de mare ar fi aceasta, tot vă veți încurca undițele cu cei din jurul vostru.

Mergand pe lacurile de la Belin în timpul săptămânii nu am prins aglomerație deloc, lucru care ne-a bucurat. Nu stim cât de populată este balta în weekend.

Citește și:

lacul de la Belin

Noi nu am avut noroc de crap. Dar am văzut la ceva distanță de noi câțiva pescari care au scos vreo 7-8 cât am stat pe acolo. Nu știm la ce dădeau. Carasul, în schimb, ne-a terminat. Unul dupa altul!  Am fi putut lejer să prindem câteva sute. Am ales să nu reținem peștele capturat.

Cam aceasta a fost experiența noastă pe lacurile de la Belin. Așa cum am spus și la începutul articolului, nefiind pescari înrăiți nu știm să vă dăm alte detalii “mai tehnice”. Am ales sa vă povestim experiența noastră, așa cum am perceput-o. Pentru detalii complete puteti verifica pagina lor de Facebook.

Daca v-a placut articolul ne puteti ajuta cu un “Follow” sau un “Like”

Iar daca sunteti pasionati de calatorii va invitam pe grupul nostru de Facebook: „Ponturi de calatorie„